Nov 3, 2009

Dålig dejt
Ibland så hamnar jag på riktigt dåliga dejter trots uppenbara varningstecken. Killen hade tjatat jättelänge om att ses när han är i New York. (Han bor i Brighton i England.) Motvilligt så ger jag med mig och säger att after work på måndagskvällen funkar för mig. Efter ett jädra meckande med SMS så bestämmer vi oss för att mötas på Therapy vid sju på kvällen. Lite senare så börjar han tjafsa om att ändra tid. Efter ytterligare en massa SMS så skall vi då ses på Therapy som tidigare bestämt.

När det börjar närma sig för mig att bege mig till Therapy från kontoret så får jag ett SMS att han är försenad och vill ses senare. Jag drar ändå till Therapy och är där vid sju. Hur kul är det att sitta på kontoret egentligen? Tjugo minuter senare så ringer han och frågar var stället ligger. Han är på East 52nd Street och Therapy ligger på West 52nd Street. Det tog honom ytterligare 20 minuter innan han dök upp. Knappast ett bra första intryck att dyka upp 40 minuter sen.

Sedan så var han så jädra tråkig. Jag fick dra hela lasset vad gällde konversationen. Det är ganska så tungt att göra när man inte är på vidare bra humör. Det är inget vidare bra tecken när det är skönt att gå på toa och slippa den andra personen. Tyvärr kunde jag ju inte tillbringa hela kvällen på toa. Therapy har väldigt fina toaletter och sent på kvällen så händer det intressanta saker vid urinoaren, men det är en annan historia. Jag skylde på att jag var trött vid strax innan nio och drog hem. Jag var faktiskt trött om än mer på honom än fysiskt trött. Förhoppningsvis är nästa dejt roligare.

No comments: