Jun 2, 2010

Skillnader
Ibland läser jag saker och ting för snabbt. Jag fick några email från en kompis i Sverige. Han ville komma på besök i juli. Närmare bestämt 2-8 juli. Det var helt okej för mig. Jag kollade min kalender.

Idag så kollade jag fejjan vid lunch och insåg att min kompis skulle åka till New York imorgon dvs 2 juni. Efter att ha kollat närmare på mailen så insåg jag att jag läst fel. Han skrev juni och jag hade slarvigt nog läst juli. Det är en ganska så stor skillnad. Det blev till att panikstäda idag.

Tråkigt nog så var vädret inte alls samarbetsvilligt. Idag har vi haft 30 grader varmt och nästan 100% luftfuktighet. Jag har svettats som en hora i kyrkan medans jag städat. Jag tror inte ni i Sverige kan förstå hur jobbigt det är när skrubbandet av badkar resulerar i en dygnblöt T-shirt. Nej, inte vattenstänk utan svett!

Dagen avslutades dock trevligt med lite öl på Boxer med M och S. B min favoritbartender gav mig en gratis öl. Kärlek för evigt?

No comments: