Mar 17, 2010

Cosmoqila
Idag råkade jag ut för en ny drink. Jag träffade en av mina bästa vänner S, som numera bor i Amsterdam efter jobbet. Vi gick till XES för deras happy hour. Den söta nya bartendern jobbade idag. Jag beställde en cosmopolitan från honom, samtidigt som jag flörtade lite med honom.

När jag väl kom tillbaka till min kompis S, satte mig ned och tog en smutt av drinken så smakade den konstigt. Jag hade fått en ny drink, en cosmoqila. Vad som hände var att det var mörkt och bartendern var stressad och bytte flaska. Han måste ha tagit en flaska tequila av misstag när han blandade min drink. Jag fick en cosmopolitan gjord på tequila. Uj uj och jag som blir "fucked up" av tequila. :-)

2 comments:

Håkan Steenberg said...

Jag vill också ha en Cosmoquila!

Unknown said...

Det går alltid att tvinga bartendern att göra en åt dig här i New York. Dom är ju flexibla här.