Mar 5, 2010


Walk rage
Jag har sett filmer om "road rage" där bilister blir som aptokiga av ilska. Idag såg jag gångtrafikanernas motsvarighet till "road rage" dvs "walk rage". Jag höll precis på att komma till hörnet av 42a Gatan och 3e Avenyn och skulle till att svänga söderut när en kvinna framför mig tvärstannar, vänder sig om och fulkomligt rosenrasande med hög röst säger till kvinnan bakom henne: Om du inte slutar trampa mig på hälarna så lappar jag till dig. Jag blev minst lika häpen som den stackars kvinnan som blev åthutad.

Till saken hör att den arga kvinnan hade på sig ett par "fuck me boots" med väldigt höga klackar och hon kunde inte riktigt gå i dem. De flesta har ju brottom till jobbet på morgonen och har inte tid med att flanera bakom någon som vinglar gatan fram i porrstövlar.

Ett par riktiga "fuck me boots" från Vuitton. Obs! Kvinnan i historien hade inte råd med dessa.

Jag höll nästan på att säga till arga kvinnan: "Why are you wearing fuck me boots if you can't walk in them? You'll get trampled in the rush hour." Jag beslöt mig dock bara för att glida förbi. Hon var arg nog som det var.

2 comments:

Pinglan said...

Ha ha "Fuck me boots" det var ett bra uttryck. Har själv noterat att skomodet med aptjocka sulor, ett antal remmar och peeptoe passar under epitetet "fuck me shoes" Sorry, jag skiter fullständigt om de finns på alla modeshower. Jag tycker de ser ut att höra hemma på Reperbahn.

Unknown said...

Yep, porrmodet är inne just nu.