Mar 21, 2010

Mysteriet med servetterna i kavajfickan
Igår så var jag bjuden på en Michael Buble konsert. Fast jag satt inte med pöbeln. Min kompis Ms partner är partner på en advokatbyrå som har en suite på Madison Square Garden. Den privata skyboxen kom med en bar full med öl och läsk. Vi satt där och njöt av konserten i godan ro med öl och snacks. Den privata toaletten kom också väl till pass under konserten. Lyxliv är trevligt.

Vi var dock inte själva i skyboxen. Det fanns plats för 14 så det var fler från advokatbyrån som var där och såg konserten och festade. Jag hade hängt min kavaj på klädhängaren vid dörren. När vi skulle gå så tog jag på mig min kavaj. Jag stack handen ned i fickan och upptäckte att någon hade lagt en massa servetter i min kavajficka. Mystiskt!

Jag tänkte inte mer på detta förrens vi kom hem till M och P och jag hängde av kavajen där. Jag insåg då att det inte var min kavaj! Någon hade tagit fel och tagit min kavaj och lämnat kvar sin istället. Det var rätt mörkt i skyboxen så jag såg inte att kavajen jag tog på mig hade en lite annan färgton än min. Dessutom så passade kavajen mig så jag märkte inget. Det enda som var skumt var servetterna. P lovade att undersöka på måndag på sitt jobb om någon saknade sin kavaj. Det skall bli spännande att se om jag får tillbaka min kavaj.

2 comments:

Håkan Steenberg said...

Hur har det gått? Är det någon som saknat kavajen?

DOA said...

Jag fick tillbaka min kavaj igår och en middag på köpet. Lyckan ler ibland åt hundar som oss.