Mar 30, 2010

Sunkliv
New York är inte bara gala och glamour. Just nu öser regnet ned utanför fönstret. Jag småsprang till och från tunnelbanan på väg kontoret för att slippa bli plaskvåt. Trots paraply så sitter jag nu och torkar långsamt.

Idag måste jag ringa hyresvärden och gnälla över att dom inte fixat min dörr. Jag vill att båda låsen skall fungera. Tyvärr är reparationen en större grej. Dörren måste hakas av rättas till och hängas upp på nytt. Jag vet att hyresvärden kommer att försöka förhala detta. Morr! Samtidigt så kan jag ju kanske påpeka att någon använt den yttre foajen som pissoar. Det lukade lagom mysigt när jag kom hem igår. Jag kanske skulle slänga en pissoarkaka i ena hörnet så att det luktar lite bättre. I love New York!

Kanske en rosa för lite glamourös doft i foajen.

No comments: