Mar 7, 2010

En vanlig lördag
Mina planer att bara ta två öl med min kompis D som precis kommit tillbaka från en lång resa gick i stöpet. D höll hov på sin favoritbar Destination fd Boysroom. Jag kom dit vid tretiden på eftermiddagen. Baren hade halva priset på allting så det blev 5 stora stop öl. Jag rumlade hemåt vid sju.

När jag kom hem så såg jag att min granne Rs gaypolare gick in till henne. Jag skickade ett SMS till henne och undrade varför jag inte var bjuden när hon hade bögbesök. Hon skickade ett svar och sade att jag skulle komma över. Jag gick över och blev övertalad att åka till Angelo & Maxie's för en drink. R har jobbat som bartender på Angelo & Maxie's så hon känner personalen.

Jag drack bara en cosmopolitan där, men den var droppen som fick bägaren att rinna över för mig. Jag rumlade hem från restaurangen rejält rund under fötterna. Trots att jag mumsat på en suverän tuna tartar och friterade kalamariringar till min cosmo, så gick jag förbi MacDonken och köpte mig en big mac med mig hem. Fyllehunger!

Det enda som är bra med att börja parta tidigt är att åtminstone jag slutar kvällen tidigt. Jag slocknade redan vid midnatt.

2 comments:

Håkan Steenberg said...

Easy come, easy go!

DOA said...

Jupp, så kan det gå.