Aug 20, 2010

Hemresa
Jag har varit alldeles för jetlaggad för att ha orkat blogga i några dagar. Här kommer dock slutet av min resa. Jag sov över i Stockholm hos K. Samma kille som jag hade bortamatch hos på priden. Det var väldigt trevligt att återse honom. Favorit i repris kan jag lungt säga. Här följer mina sista bilder från hemresan.

Ett vackert hus på St Eriksplan där jag tog flygbussen. Det var typ det sista jag såg innan det var dags att kliva på bussen ut mot Arlanda. Det blev inte några bilder från Arlanda för incheckningen tog så lång tid att jag hann bara springa direkt till gaten för att borda planet mot Amsterdam.

Stora öppna ytor verkar vara väldigt populärt på Shiphol. Jag hann inte shoppa särdeles mycket här heller för jag var tvungen att gå igenom en massa säkerhetskontroller. När blev KLM det nya El Al Air? Jag fick visa mitt pass tre gånger och gå genom metalldetektor. Det räckte minsann inte utan dessutom så blev jag muddrad. Här snackar vi inte någon lätt nedklappning utan killen som muddrade mig körde in sitt finger i min jeanslinning och kände runt hela min midja. Jag höll på att säga att så här lång går inte jag på en första dejt om det inte inbegriper en middag. Fast han var inte så snygg så jag höll tyst.

Flygresan från Amsterdam till New York var tortyr tack vare en unge som var obstinat och kunde inte tala ännu. Det enda sättet att kommunicera för honom var varierande högljudda skrik. Mot slutet av resan så övervägde jag allvarligt talat att strypa ungen. Turligt nog så fungerade mina frontallober så jag hade full impulskontrol och kunde låta bli att ha ihjäl ungen. Hopplöst med föräldrar som inte vet att man kan ge barn allergimedicin som gör dom dåsiga.

2 comments:

Håkan Steenberg said...

Vi saknar dig här ska du veta. Ikväll ska alla hem till K på inflyttningsfest, och det ska bli kanonkul - men vi saknar dig förstås. Du skulle också varit med på den här festen.

DOA said...

Jag vet! Jag är så avis att jag svettas. Hmm, det är nog mest eftersvettningar från löpturen.