Aug 10, 2010

Tårar av lycka!
Lämnade in hyrbilen aka "road warrior" i måndags efter att ha kört 6 timmar från Färgelanda till Uppsala. Jag passade på att fika hos min äldsta barndomskamrat jag fortfarande har kontakt med. F och jag har känt varandra i 30 år nu. Gah!

Jag var tidig för mitt flyg på Arlanda och irrade planlöst runt i väntan på flyget. Det var då jag såg skylten. Grön och vit lyste den hemvant i den stora transithallen. STARBUCKS! Jag hade stött på Sveriges ända Starbucks. Jag fullkomligt tjurrusade till disken och bad den snygga baristan om en grande soy latte. Jag satt i en pösig fotölj och bara myste. En fåtölj som jag hade fått slåss om i New York. Det kom nästan tårar av lycka när jag kramade min latte.

1 comment:

Pinglan said...

Men du är ju bara för söt, vilken lycka! Redan hemlängtan förstår jag :-D