Aug 13, 2010

Playa del Mustfinn
Idag är det värmebölja här i Finland. Det är väl runt 30 grader varmt där jag ligger och slöar på terassen. Det är skönt att det fläktar lite. Det känns lite som om jag är i the Hamptons fast alla talar finska liksom.
Nästan lika lyxigt som i the Hamptons.

En mer avslöjande bild. Här syns både grillen och woktunnan. Kanske inte riktigt Hamptonsstyle, men ändå praktiskt och trevligt.

Idag har jag faktiskt varit och badat för första gången i år. Vi åkte till den glamorösa stranden Mustfinn. Där fanns det både badhytter att byta kläder i och utedass ifall man behövde uträtta ärenden. Inte direkt the Hamptons standard! Fast vattnet var klart och stranden extremt långgrund. Vattnet var också väldigt kallt till en början. Något som mina brorssöner uttnyttjade obarmhärtigt genom att stänka ned mig och min bror.

No comments: