Aug 30, 2010

Sista beachdagen?
Igår åkte jag ut till Jones Beach. Vädret kunde inte ha varit bättre med klarblå himmel och 30 grader varmt. Vad som kunde ha varit bättre var trafiken. Tåget ut till Freeport var försenat på grund av brand i ställverk. Sedan så fastnade skyttelbussen i en trafikstockning. Vi var inte dom ända som ville till stranden. Det tog mig två timmar att ta mig ut till stranden istället för den normala timmen. Fast det var det värt. Här kommer lite bilder från årets kanske sista dag på stranden.

Så här fin är stranden.


Vågorna var ganska så höga så jag simmade inte. Jag doppade bara fötterna i det kristallklara vattnet.

East Bathhouse är var gaydelen av Jones Beach ligger. Huset går i något slags arts and crafts stil.

Mer av East Bathhouse med gångvägen till beachen.


Så här mysigt är Freeport. Man kanske skulle ta och flytta hit.

No comments: