Aug 1, 2010

Postpride
Jag är just hemkommen från gårdagens festligheter. Det blev en bortamatch igår hos K på Kungsholmen. Det var en oväntat trevlig avslutning på en rolig dag. Igår var det prideparaden som gällde. Jag och min kompis T började festandet med en champagnepicknick på Mariakyrkans kyrkogård. E anslöt sig senare när paraden började. A kom också och stod och tittade på paraden med sina tjejkompisar innan han var tvungen att jobba.

Jag hade med mig 50 mardi gras beads som jag och T tjoade och slängde ut på snyggingar som gick förbi. Efter paraden så tog vi oss till Sjöhistoriska museet på Gärdet och prideparken. Vi satt ett tag utanför parken och drack lite skumpa innan vi gick in. Där träffade vi på M och hans pojkvän J. Sedan så blev det en massa springa runt och kolla på tälten, uppträdanden och mer skumpa i vipsektionen på champagnebaren.

Där träffade jag K som är vän med T och U. Vi blev förtjusta i varandra och hamnade hemma hos K på Kungsholmen. Väl där så blev det hångel och homosexande. Jag sov över där och fick till det på morgonen igen. Det var dock lite jobbigt att släpa sig tillbaka till Lilla Essingen på morgonen. Turligt nog så hade jag inte på mig en rosa glittertop eller någonting annat tokigt. Walk of shame var därmed mindre uppenbar.