Aug 6, 2010

Road Trip
Jag gjorde en road trip igår till det glamorösa Bengtsfors. Jag hälsade på min kompis A som var där och hälsade på sina föräldrar. Vi åt middag på Rosellmagasinet. En trevlig restaurang som ligger vid vattnet i centrala Bengtfors. Maten var supergod och vädret var väldigt svenskt. Det regnade inte när vi gick till restaurangen, men väl när vi satt där. Dock var det regnfritt när vi gick hem till hennes föräldrar.

The road warrior! Volvo javisst!


Downtown Bengtsfors.


Utsikt från restaurangen.

Vi satt i gäststugan fd hönshuset där jag bodde och delade en flaska rött och pratade till sent. Det var trevligt att umgås med A. Vi pratade om allt mellan himmel och jord som vanligt. Jag slocknade på en gång efter att A hade gått till stora huset utan att ha stött på den arga älgen som brukar stå i trädgården och äta äpplen. Livet på landet!

Mina trevliga rumskamrater.

Jag hade också ett par nattgäster hos mig. Det var ett par dvärgvaktlar som kuttrade så mysigt på morgonen när jag vaknade. Hemresan var allt annat än trevlig i ösregnet.

No comments: