Aug 3, 2010

På väg
Igår så lunchade jag med några gamla kollegor från min tid i Uppsala som doktorand. De jobbar numera på Karolinska sjukhuset. Det var kul att sitta och skvallra om den gamla goda tiden och vad gemensamma bekanta gör numera. Dock kom vi fram till att vi börjar bli gamla.

Efter lunchen bar det iväg till Arlanda för att plocka upp bilen. Efter några pinsamma stopp på parkeringen så kom jag iväg. Det gäller ju att komma på dragläget på bilen. Det blev en 6 timmar lång körning till Färgelanda större delen av tiden poppade jag Rix Megapol för att hålla mig vaken. Jag skrålade med ibland för att inte somna.

Årets svenska "road trip moment" kom när jag var i närheten av Götene. Solen höll på att gå ned och lyste upp Skara-slätten med sina bondgårdar och vindkraftverk i ett milt sommarljus. Vägen var nästintill bilfri och i radion spelade Oskar Linnros låten Från Och Med Du. Jag kände bara att nu är det semester.

2 comments:

Håkan Steenberg said...

En skön road trip helt enkelt! Jag tycker själv att det är rätt mysigt att vara ute och köra sådär, med musiken på högsta volym och landskapet som susar förbi utanför bilfönstren.

DOA said...

Det var en skön avkoppling efter Stockholm.