Sep 11, 2008

11 September
Idag är det sju år sedan attacken mot World Trade Center. De dödade hedras idag med en ceremoni på Ground Zero. Jag berörs inte alls av detta och märker egentligen ingenting av hela ceremonin.

Däremot har jag varit lite trött på att Discovery och History Channel slutat sända roliga dokumentärer om Egypten och hajar och istället bara sänt program och attacken. Jag vill bara inte veta för sjunde året i rad hur det gick till när tornen störtade ihop. Det har istället blivit mer valkampanj för min del på TV, vilket resulterat i förhöjt blodtryck. Republikanerna är ena riktiga fjortisar. Jag är innerligt trött på deras skvaller- och smutskastningskampanj. Det verkar vara det enda de kan göra varje gång det är val. Jag hoppas att resten av USA tröttnat på det också. Det är faktiskt sakfrågor som är viktiga inte vem sade vad.

No comments: