Sep 1, 2008

Var är beachen?
Jag steg upp tidigt imorse och åkte ut till Jones Beach. Väl framme vid stranden så möttes jag av en överraskande syn. Halva stranden låg under vatten tack vare någon orkan nere i Karibien. Det var bara att ta av skorna och vada ut till stranden närmare havet. När jag väl hade lagt ut min filt och lagt mig ned för att sola så kom nästa överraskning. FLUGJÄVLARNA! Det var frånlandsvind och då blåser det in en massa flugor från träskmarkerna bakom stranden. Det var stört omöjligt att ligga ned och sola. Jag tillbringade större delen med att gå fram och tillbaka längs med stranden vid vattenbrynet. Det gick ju det också fast jag blev ganska så trött i benen. Det var ett mindre roligt slut på badsäsongen för i år. 

Det vara bara att vada ut till stranden som mannen mitt i bilden är på väg att göra.

2 comments:

Pinglan said...

Taskigt med flugorna! Usch!
... men den onde i mig kan inte riktigt tycka så synd om dig som jag borde när jag själv sitter i grått regn och kyla. FÖRLÅT! Trots översvämning såg stranden väldigt inbjudande och somrig ut. VILL OCKSÅ HA! :-D

DOA said...

Du behöver inte tycka synd om mig. Det var rätt skönt att promenera längs med stranden i några timmar. Jag fick ju en jämn och fin solbränna iaf. Hi hi!