Aug 29, 2009

En ny början
Ligger på min divan (jo, jag har en divan) och lyssnar på Roxy Musics Avalon på YouTube . Jag har överdelen av min tvådelade trädgårdsdörr öppen och ser regnet ösa ned. Det är resterna av orkanen Danny som drabbar New York.

Jag borde orka stiga upp och göra mig iordning för att möta den nya dagen. Istället så ligger jag här och känner mig trött och vemodig, precis den stämningen som låten Avalon förmedlar. Jag vill också se sådär glammigt cool ut i vit smoking som Brian Ferry i musikvideon. Istället blir det nog att dra på sig ett par jeans och en t-shirt och bege sig till mataffären. Har ingen frukost hemma. Total ogala!

Nu är dock inte hela dagen ogala. Jag skall faktiskt träffa L idag. Vi skall gå på Barneys Warehouse Sale och sedan skall vi träna tillsammans. Antagligen blir det väl middag efteråt och sedan dessert hemma i min säng. 

2 comments:

Håkan Steenberg said...

Du har en skön dag framför dig. Hoppas du hittar nåt kul på rean, kanske en ny slips?

DOA said...

Jag borde investera i lite nya skjortor. Jag får se om de har någonting som lockar mig. Känner mig fortfarande trött och sliten.