Aug 5, 2009

Hot in the City
Fasen, nu är New York-sommaren här med råge. Det är väl runt 30 grader varmt och klockan är sju på kvällen, helt vindstilla och säkert 80% luftfuktighet. Nej, det är bara 65% luftfuktighet enligt meteorologerna (kollade just up det). Hur som helst så känns det som om man kan skära luften med en kniv. Jag skulle inte vilja vara astmatiker just nu.

Sitter ute i trädgården och njuter av en kall coke zero. Jag skippar ölen idag då jag känner mig trötter och sliten. Jag tror att all den antibiotika som jag fick insprutad i skinkan igår gör mig trött. Höger skinka är fortfarande öm om ni undrar. 

2 comments:

Pinglan said...

Även här har sommaren kommit tillbaka men inte så häftigt som med 30 grader på kvällen utan blygsamma 26 på dagen. Mer lagom tror jag ...

DOA said...

Vi har varannandagsväder här. Ena dagen är det 22 grader och andra dagen är det 32 grader varmt. Jag blir tokig.