Aug 8, 2009

Trötter
Idag har jag varit till det nya IKEA i Red Hook Brooklyn. Jag träffade min kompis J från Venezuela på Pier 11 nära Wall Street och vi tog färjan över till IKEA. Det går nämligen en gratisfärja över till IKEA. Vi satt ute och njöt av solen och utsikten. 

IKEA sett från gratisfärjan.

Sedan så blev det fyra timmar IKEA-upplevelse med genomgång av varuhuset och shopping. Fast det var mest J som shoppade järnet. Jag köpte några småprylar som diskborstar och en ny stekpanna. Jag var mest ute efter kräftor. IKEA säljer nämligen kräftor här i USA i Augusti. Jag gick till Food Shop och köpte två paket kräftor till en kräftskiva som jag tänker anordna nästa helg. Jag var helt slut efter IKEA så jag har inte orkat göra någonting speciellt idag. 

2 comments:

Pinglan said...

Ah, där sade du något! Man kanske skulle shoppa kräftor till helgen.
Har dååålig koll på IKEA utomlands. Kör man svenska namn på möblerna eller anpassar man efter land?

DOA said...

Dom ändrar inte på några namn. Allt är precis som i Sverige. Det känns som att komma hem förutom att kunderna och personalen är väldigt exotisk med svenska mått mätt.