Aug 16, 2009

Kräftskiva
Jag har insett att mina storhetsdagar inom snapsandet är över. Jag hade en kräftskiva igår. Jag hade bjudit in min svenska kompis C från Philadelphia, mina grannar och mina goda vänner P och M över till min lägenhet. Vi sjöng och snapsade, samt åt kräftor, hemlagade köttbullar, fransk potatissallad och sist men inte minst en supergod fransk frukttartlett (bakade själv). Givetvis så sköljde vi ned detta med alldeles för mycket öl och vin.

Jag kanske borde ha sagt nej till den där sista nubben med tanke på vad som hände sedan.

Vi gick ut en sväng efter kräftskivan till Barracuda. Jag kände plötsligt därinne att det var dags att gå hem. Resten av kvällen och natten var jag nära toaletten hemma och körde porslinsbussen. Jag tål helt enkelt inte snaps lika bra som i mina ungdomsdagar i Uppsala. Jag var nog inte den bästa värden för C som sov över hos mig. Idag har jag varit superseg och mest legat och sovit samt röjt undan i lägenheten.

2 comments:

Håkan Steenberg said...

Kanske grundade du för lite? Kräftor är ju smalmat, och ska man dricka många snapsar så gäller det att ha ätit ordentligt. Gör en Västerbottenpaj nästa gång, så blir magen lite mer stabil!

DOA said...

Jo, jag åt nog inte så mycket den dagen. Dessutom så var det sjujädra varmt så jag kan tänka mig att jag var uttorkad.