Sep 3, 2010

Det bidde en tumme
Av orkanen Earl så blev det inte särdeles mycket. Det kom inte en droppe regn eller en vindpust. Istället så är det tropisk värme och en maxad luftfuktighet återigen. Passade på att börja helgen med tre razzies på Vlada med min kompis M och hans polare R. Det kändes som en lagom lugn avslutning på veckan.

Igår blev det inte alls en lugn kväll som planerat. Min irländska kompis M ringde klockan sex och föreslog middag klockan sju. Jag hade planerat att springa 6 km trots den 30 gradiga värmen. Det var bara att dra på sig löpkläderna och ge sig ut och springa snabbt som attan innan middag. Givetvis så dök min kompis dök upp för tidigt. Han fick vackert vänta medans jag duschade av all svett från löpturen.

Vi käkade middag på Spice, en thairestaurang som ligger på hörnet från mig. Efter middagen så promenerade vi till Billy's och fikade till efterrätt. Jag tog givetvis en chocolate cupcake med chocolate frosting. Snacka om sockershock! När M åkt hem så textade min paramedicpolare mig och ville ses på XES. Han var där med sin tjejkompis S och killpolare J. Jag masade mig över och lyckades handla i baren innan happy hour var slut för kvällen. Det blev ett par öl där tills klockan slog midnatt.

S har precis börjat ett nytt jobb på GLAAD, som står för Gay and Lesbian Alliance Against Defamation. Det är en organisation som ser till att media sköter sig när det kommer till gayfrågor. Vi frågade retsamt om hon kommit ut som straight på jobbet än. Hon är en straight indisk tjej som är mer gay man än de flesta bögar jag känner. Hon erkände att hon inte kommit ut som straight än till så många då det var lite jobbigt. Kul med omvända roller.

No comments: