Sep 28, 2010

New York life
Mitt liv i New York just nu har väl mest varit vardagstristess och inte så mycket Sex And The City. Jag var dock ute en sväng i lördags och då hände någonting som var ganska så SATC.

Jag käkade middag med M. Vi åt billig thaikäk på Spice nära mig. Efter maten så gick vi till XES. Det var varmt väder och XES har en bakgård så man kan sitta ute. Dessutom hade dom 2 4 1 tidigt på lördagskvällen. Trevligt värre.

M messade vår gemensamma vän J som bor nära XES och han kom över. J skulle iväg på en dejt senare på kvällen, men var ändå sugen på en drink före middagen med sin dejt. Js pojkvän var i Boston så J passade på att gå ut med sin älskare B. J insisterade att B skulle komma över till baren så att vi fick träffa honom. Han ville ha våran åsikt.

B kom över och det visade sig att han var snygg, trevlig och alldeles för kär i J. Vi sade inget då, men efteråt så var M och jag överens om att J måste göra slut med B innan han krossar Bs hjärta. B vet om att J har en pojkvän, men det syntes ändå tydligt att han var upp över öronen förälskad i J och inte riktigt förstod att han var den andra kvinnan. J kommer troligtvis inte lämna sin pojkvän. Fortsättning följer...

4 comments:

Håkan Steenberg said...

Very SATC!

DOA said...

Jupp! Väldigt SATC.

Anonymous said...

Hej! Termen SATC är mig ännu inte bekant, men jag vill så gärna hänga med. Vad betyder det?

Tacksam för svar,

Göran Karlsson, Örkeljunga

DOA said...

Göran: SATC är en förkortning av TV serien och filmerna Sex and The City. Hälsningar!