Sep 4, 2010

Löparlördag
Idag så sprang jag 19 km. Det var perfekt väder för att springa. Det var soligt, lite vindigt och runt 20 grader varmt. Vilken skillnad mot igår då det var tropisk värme och superhög luftfuktighet. Orkanen Earl puttade upp äckligt varm luft från Karibien. Nu känns det dock mer som om det blåser från norr. Hur som helst så skuttade jag glatt 19 km i förmiddags. Nej, det är inte sant. Jag plågade mig igenom 19 km. Det är fortfarande superjobbigt att springa längre än en mil. Efteråt så känns benen som bly.

Trots blybenen så har jag faktiskt tvättat idag och gått till Home Depot och handlat lite krokar och ett borrstycke. Kände mig så macho för att jag hittade allt jag behövde själv utan att fråga.

Jag skall försöka få upp mitt segel i trädgården. Jag är trött på att få löv och skräp i håret när jag sitter och njuter av uteplatsen. Något som jag gör just nu. Det är dock såpass svalt att jag måste ha långärmat på mig. Hösten är här snart. Suck!

No comments: