Sep 18, 2010

Sommarens sista dagar!
Jag sitter ute i trädgården och njuter av sommarens sista dagar. I New York är inte sommaren över förrens vid höstdagjämningen som infaller någongång i mitten på veckan. Det passar jag på att fira med ett glas rosevin. Jag tycker att jag förtjänat det efter dagens löpträning.

Dagens sträcka var 25.6 km. Det gick inte fort, men jag gjorde det. Jag hade dessutom energi nog på slutet att mima ASSHOLE genom vindrutan på en minivan som blockerade gångbanan vid ett rödlyse. Mannen bakom ratten såg mig och hade rött ljus, men körde ändå fram och blockerade gångbanan för mig på övergångsstället. Jag tittade på honom och tecknade "Why". Han bara vinkade lite förstrött. Min respons kom givetvis när jag sprang runt bilen. Han blev sur och tutade. Jag gav honom fingret medans jag fortsatte springa. Jag må bli påsatt ibland, men ingen sätter sig på mig!

No comments: