Sep 15, 2010

DIY - Do It Yourself
Igår så lekte jag macho hantverkare när jag kom hem. Jag borrade och satte upp en krok som behövdes för att jag skulle kunna hänga upp sommarens hobbyprojekt. Mitt hobbyprojekt den här sommaren var att fixa ett segel att hänga över uteplatsen. Ja, jag vet att sommaren nästan är slut. Det tog längre tid än beräknat att sy seglet samt att klura ut hur jag skulle hänga upp det på enklaste sättet.

Macho macho man! (Kom på att jag ser oroväckande lik Percy Nilegård. Boo, management by fear!)


Så här ser seglet ut. Det kunde varit lite större, men samtidigt så har jag en ganska så smal uteplats. Seglet skyddar mer än man tror.

3 comments:

Håkan Steenberg said...

Så snyggt det blev med seglet! Jag hoppas Udi och jag kan komma och sitta under seglet och dricka rosé någon gång - kanske nästa sommar?

Pinglan said...

Helt klart pluspoäng på manlighetssidan! :-D

DOA said...

Håkan: Tackar! Jag hoppas ni kan komma förbi en sväng för lite rose nästa sommar.
Pinglan: Jag kan om jag vill eller snarare måste. :-)