Sep 12, 2010

Kräftskiva
Igår så hade jag kräftskiva för några amerikanska kompisar. Det var möjligt tack vare att IKEA säljer kräftor så här på höstsidan. Dessutom så hade dom västerbottenost. Jag kände mig som en superhurtig Martha Stewart som satte igång att fixa västerbottenostpaj och kladdkaka efter att ha sprungit 2 mil.

Jag kom dock snabbt fram till att jag inte är någon Martha Stewart. Jag hade problem med min ugn. Gasen ville inte antändas eller strömma tillräckligt effektivt för att ugnen skulle bli varm. Jag fick hela tiden kolla att den brann och allt som oftast tända den igen ackompanjerat med svordomar. Tillslut blev jag sur och skakade till ugnen och då verkade den plötsligt fungera perfekt. Det blev både paj och kladdkaka.

Tack IKEA för dessa röda läckerheter.

Kvällen var lyckad. Vi satt och smaskade kräftor och snapsade till midnatt. Två av mina kompisar hade aldrig ätit kräftor förr så jag fick lära dom hur man gjorde. Det dröjde inte länge förrens dom skalade kräftor som om dom aldrig gjort annat.

No comments: