Sep 7, 2010

Liten värld,
New Yorks bögvärld är bra liten. Jag gick till gymmet mitt i söndags för första gången på 5 veckor. Ja, jag vet att det är en lång tid att inte gå till gymmet. Träffade några kompisar där och tillbringade större delen av min tid med att snacka och inte att träna.

Det hände dock en rolig sak. Jag pratade green card med en kompis då en kille kom fram och frågade om jag fått green card. Han hade också fått sitt green card nyligen och vi diskuterade processen. Det är lite som lumparhistorier för oss som har fått kortet. Det visade sig att han är från australien och är en konstnär som målar porträtt i choklad. Jag fick hans visitkort innan han gick. Jag tänkte att det skulle vara kul att kolla på hans konst.

Igår så sprang jag längs med floden som vanligt och plötsligt så rullar samma kille upp bredvid mig på inlines. Hur bisarrt litet är inte New York! Det kryllade av folk längs med Hudson då det var Labor Day och folk var lediga och på något sätt så träffar vi på varandra. Vi snackades vid medans jag sprang. Han snackade medans han gled fram på sina inlines. Jag mest flämtade fram mina ord. Det är inte lätt att springa och prata på samma gång.

No comments: