Sep 19, 2010

Sista sommarsöndagen?
Idag har vädret i New York verkligen bjudit på sig med strålande sol och sådär lagom 27 grader varmt. Tyvärr så började min solutflykt mindre trevligt. Jag gick ut för att köpa en flaska coca cola för att ta med mig till gräsmattan vid Chelsea Piers. När jag kom hem så hade någon JÄVEL använt vårat yttre trapphus som urinoar. För i helvete, så gör man bara inte! Man kissar mellan bilarna. Jag fick fort som sjutton sätta på mig latexhandskar och torka upp skiten. Pisset var nämligen på väg in mot heltäckningsmattan. Hur kul är det med en heltäckningsmatta som luktar piss?

Och där stod pojkarna på rad... ehm snarare låg på rad.

Jag kom i alla fall iväg och solade. Det var lagom mycket folk ute så det fanns plats att ligga och steka på gräsmattan. Dock är jag lite rastlös av mig så det blev bara en timme i solen innan jag höll på att få krupp. Efter solandet så gick jag till gymmet och tränade lite styrka. Det är inte så ofta jag kan gå till gymmet då löpträningen tar så himla mycket tid och energi.


Tänt var det här!

Nu sitter jag och grillar en megastor biff till middag ute på uteplatsen. Till sällskap har jag givetvis ett glas rose. Jag har på känn att snart får jag byta ut rosevinet mot stadigare rödvin. Men just nu så är det rosevin som gäller. Ibland är livet gott.

2 comments:

Håkan Steenberg said...

Härligt att det fortfarande är rosétider hos dig - här har vi gått över till kraftiga rödvin!

DOA said...

Nej då, fortfarande stadiga rosetider. Imorgon blir det grillning med rose. :-)