Sep 17, 2010

Kolhydratladdning på italienska
Jag hade planerat att gå till gymmet idag efter jobbet, men ödet ville annorlunda. A ringde mig när jag fortfarande var på jobbet och undrade om jag ville gå på The Feast of San Gennaro. Det är en årlig vattenfestival för italienare i Little Italy.

Folkligt, festligt och fucking trångt!

Vi tog F tunnelbanan till East Broadway och hamnade mitt i mörkaste Chinatown. Här snackar vi inte turistiga Canal Street utan verkliga Chinatown med affärer som säljer levande saker. Är det någonstans man kan köpa en mogwai så är det nog i dom kvarteren vi gick igenom.

Italienska godsaker. "So carbalishous"!

Tillslut hittade vi till San Gennarofestivalen och började kolhydratladdningen för morgondagense långlöp, läs matorgien. Jag åt kalamari till varmrätt efterföljt av citrongelato till efterrätt . Kvällen avslutades med en chokladcannoli. Jag och A stod och mumsade på var sin medans vi kollade in alla snygga guidos som gick förbi. Tyvärr var dom nog alla straighta så det var se men inte röra.

Precis som det brukade på vattenfestivalen, en massa sopor.

2 comments:

Håkan Steenberg said...

Åh - jag älskar Calamares! Min fina pojkvän lagar dem ibland och jag bara njuter!

DOA said...

Dom jag käkade var sådär. Dock var gelaton och cannolin supergod.