Sep 7, 2009

Acceptans
Det är alltid svårt att se sitt ex med en ny pojkvän. Fast ibland kan det vara en ögonöppnare också. Mitt exs nya pojkvän ser inte alls ut som mig. Han är kortare än jag, mörkhårig, skäggig och tatuerad. Ändå är vi lika som personer. Det är en märklig känsla att se honom interagera med mitt ex. Det är lite som att se mitt gamla förhållande från en tredje persons synvinkel. 

Fast frågan är om det egentligen är så bra. Det blir som en ständig påminnelse om vad som varit. Ibland så hugger det till i mig när de tittar på varandra och rör varandra som folk som är kära gör, självklart och intimt. 

Det är då jag inser att jag har ett val. Jag kan antingen avsky exets nya pojkvän och det faktum att exkexet har en ny eller jag kan acceptera det som är och glädjas över att mitt ex har någon som bryr sig om honom. Jag väljer nog det sista. Det som jag hade med mitt ex var fint, men det tog slut och livet går som sagt vidare. 

2 comments:

Håkan Steenberg said...

Det är stort, och jag har full förståelse för att det kan vara jobbigt också.

Insikt är ovärderligt!

DOA said...

Speciellt när man själv är singel på gränsen till maxisingel.