Sep 13, 2009

Så var det lördagkväll igen...
Jag var ju tvungen att fira den gröna (vita) lappen igår. Min kompis ambulansföraren M slutade jobba vid två på eftermiddagen. Han bjöd mig på lite bira på Woody's. Klockan halv tre på eftermiddagen. Vi satt där och ölade lite tills klockan var fem. 

Jag gick hem och tog en tupplur och nyktrade till lite. Senare på kvällen så åkte jag ned till Nelson Blue, en New Zeeländsk restaurang i South Side Seaport. Jag åkte dit för att fira min kollega som fyllde år. Det var kul att träffa mina kolleger och dricka några bira med dem. 

Vid halvtolv så drog jag därifrån och åkte hem till Chelsea. Jag gick dock inte hem utan träffade min svenska kompis C från Philly som var i stan. Vi sågs på Barracuda som var "packed to the rafters". Det är fashion week i New York och alla jävla fashion fags verkade vara på Barracuda. Jag hatar fashion week. Alla jävla modebögar gör mina vanliga ställen outhärdligt fullpackade. Det var lite som gamla tider på Häktet i Stockholm. Så trångt att det var så nära man kan komma sex utan att ta av kläderna. Svettigt värre. Jag gav upp vid ett och gick hem. 

No comments: