Sep 6, 2009

L.A. Lifestyle
Gårdagskvällen avslutades med middag ute på terassen. Vi åt grillade fläskotletter, fransk potatis sallad och drack iskallt rosevin. I den ljumma californiska natten. Allt medans syrsorna chirpade i buskarna. Vi var rejält trötta så vi kom i säng tidigt.

Idag så vaknade jag vid åtta och beslöt mig för att springa lite innan det blev för varmt. Trots att det var på morgonen så var jag rejält svettig och uttorkad när jag kom tillbaka till huset. Efter lite brunch bestående av äggröra så tyckte mitt ex att vi skulle åka och gymma. Det var bara att haka på för efter gymmet så utlovades det L.A.s bästa fish tacos på Tacos Baja. 

Stället såg inte mycket ut för världen. Det var ganska så skabbigt och var mer ett ruckel än en snabbmatsrestaurang. Det var väl lite si och så med personalens engelska, men vi lyckades beställa vår mat. Det var det godaste tacos jag har ätit i mitt liv med precis lagom blanding av kryddstark hetta och milda smaker. Jag slukade snabbt mina tre tacos. Mums! 

Dagen kommer snart att fortsätta med att vi skall gå och dricka lite bira på någon bar. Dom har beer blast Sundays här då ölen är extra billig. Det skall bli kul att dricka lite öl så här på sena eftermiddagen och motverka dagens träning. 

No comments: