Sep 8, 2009

Beach
Inget besök i Californien vore väl fullständigt utan ett besök till beachen. Vi firade Labor Day igår med att åka till Hermosa beach i Los Angeles. Det tog säkert 40 minuter att köra dit och sedan minst 30 minuter att hitta en parkeringsplats. Själva Hermosa är en liten ort vid stranden. Det är mest sommarhus staplade på varandra och turistfällor till affärer. 


I bakgrunden skymtar Hermosa. Där folk myllrade runt och gjorde turistiga öh bröl saker. 


Stranden är dock stor så det finns plats för alla. Jag doppade faktiskt mina fötter i Stilla Havet, men simma det vägrade jag bestämt. Det var alldeles för kallt för mig. 


Det stora och KALLA oceanen.

Vi tillbringade några timmar på beachen tills solen började sjunka och det blev alldeles för svalt för att vara på stranden. Sedan var det bara att sätta sig i bilen och köra hem längs motorvägarna, "California style baby!"


Min expojkvän D (liggandes) och hans nya flamma J (sittandes).


Sist men inte minst ett självporträtt där jag försöker le som en fotomodell och ta kort samtidigt. Det är inte så himla lätt. 

2 comments:

Pinglan said...

Du ser solbränd och pigg ut! Nä nä, jag är inte aaaaaalls avundsjuk på din solbränna. nej nej nej..

DOA said...

Tackar! Jag behövde vila upp mig.