Sep 20, 2009

Girls Night Out
Igår så kom min stylist hem och klippte mig. Jag har en ny superkort frisyr. (Jag skall försöka fixa bild på den senare.) För att fira min nya frisyr så beslöt min granne R och jag att gå ut och ha en "girls night out". Nej, fullt så gay är jag inte att en ny frisyr behöver firas med utgång. Vi hade bestämt att gå ut tidigare i veckan då Rs pojkvän är i Vegas på batchelor party i helgen och R var ensam hemma.

Vi fixade till oss. R körde en tuff lite rocker chick stil medans jag körde något slags sent 70-tal disco stil. Jag har en glittrig discoskjorta som jag ibland använder. Den är väldigt gay, men jag kom på ett sätt att göra den än mer gay. Vit sidenhalsduk om halsen och tjolahopp en supergay outfit. 

Usel bildkvalitet, men så här såg vi glada partytjejer ut. 

Vi började kvällen på Angelo & Maxie's som ett steak house på Park Avenue South. R jobbar där så hon känner personalen. Personalen var väldigt trevlig och frikostig. Vi fick superbilliga cosmos och gratis tequila shots. Jag är egentligen emot tequila för det brukar gå väldigt fort utför när jag dricker tequila. Fast gratis är ju gott och när restaurangvärden står bredvid och tar en shot med en så är det bara att hutta i sig den. 

När restaurangen stängde vid midnatt så drog vi till Therapy, som var fullproppat med snyggingar. Både jag och R gick omkring och dreglade. R var superförtjust i en av bartendrarna och vi hade en lång och djup existensiell diskussion huruvida han var gay eller inte. Jag trodde han var straight för han hade fula baggy straightjeans på sig. Hon trodde han var gay för han hade en tajt t-shirt. 

Vi diskuterade inte bartendrars sexuella läggning hela kvällen. Resten av natten gick åt till att dricka drinkar som om alkoholen skulle förbjudas nästa dag samt springa runt och dansa och flörta. Vid två-tiden så gick luften ur oss och vi tog en taxi hem. Fast det blev inte direkt hem. Vi gick och fylleåt burgare och mozzarella sticks på Venus Diner tills klockan var tre på morgonen. Jag dök i säng supertrött vid halv fyra på morgonen. Det var en riktigt lyckad girls night out.