Sep 3, 2009

Go West!
Likt Pet Shop Boys låten har jag flugit västerut idag. Jag flög till Los Angeles för att hälsa på mitt exkex D. Jag har kommit fram till att jag inte längre gillar att resa, åtminstone inte med flyg. Jag är inte rädd för att flyga utan det är bara stressen att komma med flyget som  jag inte gillar. Ta min senaste flygresa som exempel. 

Jag startade klockan två för att i god tid komma ut till flygplatsen och mitt flyg som gick klockan 16.45. Jag tog E tunnelbanan ut till flygplatsen. Allt gick som smort. Jag var vid flygplatsen klockan 15.00. Jag checkade in elektroniskt och dumpade väskan på mindre än 15 minuter. Därefter började problemen. Det var en evighetslång kö till säkerhetskontrollen. Det tog 30 minuter att komma igenom säkerhetskontrollen. Var det på grund av det var kö till röntgenmaskinerna? Nej, kön berodde på att dom hade bara en kille som kollade biljetter och ID! Bakom killen så fanns det tre metalldetektorer utan kö. Morr! Jag var igenom säkerhetskontrollerna klockan 15.45. Handlade lite att äta och dricka innan flyget. Därefter gick jag till gaten, eller till vad jag trodde var gaten. Men, hej vad man bedrar sig...

Min gate var gate 22B. Jag hittade gate 22 men inte gate 22B. Jag följde skyltningen och kom till en skylt där det stod att det var utgången till skyttelbussen till gate 22B med flera. Tydligen så var alla B gater i terminal 4. Jag var i terminal 3. Det var bara vackert att vänta in bussen och åka över till terminal 4. Bussen gick klockan 16.05 (bordningen började klockan 16.15). Det tog en evinnerlig tid innan vi kom fram till terminal 4. Busschauffören var inte direkt någon fartdåre. Turligt nog så låg gaten precis där bussen släppte av oss. Det tråkiga var att jag hamnade nästan sist i kön in till planet. När jag väl kom ombord så fanns det inte plats för mitt handbagage i bagagehyllan. Jag höll på att bli supersur, men då hade jag tur. Jag var ensam på en rad med tre säten. Min väska fick åka under stolssätet bredvid mig. Resten av flygningen var väldigt odramatisk. 

1 comment:

Håkan Steenberg said...

Jag förstår dig - jag gillar inte heller att resa. Men njut nu av LA - och förstås av D.