Oct 1, 2009

En snabbis
Idag har jag varit på konferens och lyssnat på vetenskapliga fördrag om cancer och immunsystemet. Mötet hålls i Hudson Theater som ligger granne med Hilton Millenium i Times Square. Det är en gammal teater med dekorationsdetaljer från Tiffany. Flådigt värre fastän stolarna är fasligt obekväma. Där har jag då tillbringat hela dagen och lyssnat på föredrag. 

Njaaa, riktigt så sant är detta inte. Jag smet faktiskt iväg i hela 45 minuter för en snabbis med R. Vi har försökt få ihop det till en date den här veckan, men våra scheman har bara inte gått ihop alls. Idag så råkade R ha tid mellan två möten och befann sig i närheten så jag smet ut och träffade honom på en fransk restaurang. Det var trevligt att träffa honom och ta en drink. Det var alltså inte en "snabbis" snabbis utan en snabbisdate. Han hade sådant där perfekt hår som föll perfekt och var precis lagom vågigt. Aaah some guys have all the luck. Vi får väl se om det blir en till date. 

3 comments:

Pinglan said...

Ha ha det var ju tur att du förklarade "snabbis" för jag tolkade det på första sättet :-D

Håkan Steenberg said...

Ha ha ha - jag tolkade också "snabbis" som något helt annat!

DOA said...

Det var ju det som var meningen. Hehehe! Lite kittlande ordlek. ;-)