Oct 25, 2009

Slösöndag
Idag har jag inte gjort många knop. Jag var på en födelsedagsfest ute i Brooklyn igår. Det var trevligt med god mat och tårta. Givetvis så hamnade födelsedagsfesten ute på stan. Vi gick till DTOX i East Village. Vi stannade inte så länge där då go go dansarna var väldigt agressiva. Som någon sade. Jag vill kunna beställa en drink utan att få en kuk daskad i ansiktet. Istället så hamnade vi på en straight irländsk bar nära Union Square. Jag kom väl hemrumlandes runt ett på natten.

Idag har jag då varit bakis och trötter. Min kompis M ringde vid två och fick upp mig ur sängen. Vi tog en promenad ned till Hudson och satt och snackade ett tag på en bänk. Sedan så promenerade vi runt en sväng i Chelsea och tog en fika på Billy's. Vi avslutade dagen med att se filmen Amelia som handlade om Amelia Earhart.

Vi hamnade på en väldigt industriell gata med gamla magasin (28e gatan). Trots att det ser väldigt ruffigt ut så är vi bara ett kvarter från Lamborghini-bilaffären.

2 comments:

Håkan Steenberg said...

Agressiva go-go dansare? DET skulle jag vilja se! (eller, vilka go-go dansare skulle jag INTE vilja se)?

DOA said...

Hmmm, någon i våran grupp beskrev stället som en blandning mellan Long Island och Section 8 housing. Det är inte riktigt meningen att go go dansarna skall springa runt bland clientelet och tafsa på dom, men det gör dom på det här stället.