Dec 7, 2008

Andra advent
Vad göra i New York när vintervindarna viner och enstaka snöflingor yr i luften? Jo, man går på brunch. Jag träffade min kompis M på VYNL. Efter en hamburgare och 4 cosmopolitans var söndagen lagom rosenskimrande som drinkarna. 

Vi beslöt oss för att gå till Barnes & Noble vid Union Square för jag behövde shoppa lite julklappar. Efter att ha varit intellektuella ett tag så gick vi till Paul Smith affären för att dregla över supersnygga kläder. Jag provade en överrock för 20.000 kr. Den var helt enkelt FABULOUS, men alldeles för snävt sydd för min kropp så det var bara att hänga tillbaka den. Efter att ha dreglat färdig i affären gick vi till M och Ps penthouse vid 5e Avenyn för en drink. P var hemma och bjöd mig på middag. 

Jag var dock tvungen att gå hem och tvätta lite innan middagen. Just nu så är tvätten i torktumlaren. Jag ser inte fram emot att gå ut till laundromaten och hämta hem kläderna. Det är isande råkallt ute just nu. New York påminner mig väldigt mycket om Uppsala på vintern. I New York råder det precis som i Uppsala alltid en iskall motvind oberoende åt vilket väderstreck man vänder sig. Brrrrr!

No comments: