Dec 11, 2008

Julbord
Gårdagens Nobelbankett påminde mig om att det var hög tid att boka bord hos Aquavit för årets julbord. Ett snabbt telefonsamtal senare så har jag bokat bord på julafton klockan 12.00 i restaurangens "main dining room". Kavaj är rekommederad klädsel. Trots snobberiet så kostar julbordet bara 65 dollar, vilket är runt 520 kr. Själva restaurangen är som klippt och skuren från TV-serien Mad Men som utspelar sig i New York på 60-talet. Jag kanske skulle ha på mig en smal slips, inredningsstilen till ära och en knivskarpt vikt vit näsduk i bröstfickan på kavajen inte att förglömma.


Aquavit Main Dining Room

3 comments:

Håkan Steenberg said...

Det låter som ett kanonbra sätt att fira julafton i New York. Glöm inte att ta bilder när du är sådär uppklädd och snygg!

Pinglan said...

Du.. nu blir jag tvungen att krypa till korset! Min utmärkta adresslista fanns på datorn som min käääära make spillde vin i och jag hittar ingen papperskopia så jag har inte kvar din adress, snyft, snyft

Skulle du kunna maila din adress till mig igen.

DOA said...

Håkan: Jag lovar att ta ett kort på min julaftonsoutfit.

Pinglan: Jarå, jag skickar min adress till dig. Jag fick ett kort igår från någon som inte finns på min adresslista. Det tog ett tag att luska ut hans adress.