Dec 26, 2008

Juldagen
Jag vaknade efter lunch på juldagen. Jag var något försenad då jag skulle laga lite kålrotslåda, som är en finsk julklassiker. Det tar några timmar att laga så det var bara att köra igång. När lådan var klar så packade jag mig över till R.

Hon hade fixat sweet potatoes med marshmallows. Vi åt dessa med lite skinka jag hade köpt på Whole Foods. Vi skulle titta på sista halvan av True Blood, men serien hade utgått från beställningssortimentet så det blev en besvikelse. Det skall dock alltid vara minst en besvikelse under julen för att det skall räknas som en bra jul. Det blev några avsnitt av Little Britain USA istället. Min kompis D var också där. Efter några timmars klappa hunden terapi så kände vi oss lite rastlösa. Vi gick över till Fenix och tog några öl. 

Stället var helt öde och det var ju inte så konstigt då det är juldagen man firar som julafton i USA. Det var lite tragiskt att vara på en bar på julaftonen. Efter några öl skulle D vidare till några vänner i Hells Kitchen och jag kände mig något sliten efter julaftonen så jag gick hem till mig. 

No comments: