Dec 13, 2008

Oväntad middag,
Jag satt och planerade ihop ett mixband åt min fd pojkvän E i Los Angeles när min telefon ringde vid halv sju. Det var min irländske bankirvän M som ringde och undrade om jag ville komma över på middag. Jag hade ingenting inplanerat den här kvällen så jag tackade ja. 

Han bjöd på vegetarisk curry och en kopp te. Det var himla trevligt att få komma till dukat bord även om det innebar en halvtimmes promenad över till östra sidan av Manhattan i ett kyligt New York. Jag passerade Cipriani på 23e gatan på väg till M. Där var det något evenemang på gång. Röda mattan var utrullad och pälsar, smokings och Manolo Blahniks var på väg in.

M är väldigt charmig som bara en irländare kan vara. Idag var han på extra gott humör för han hade precis köpt två lägenheter i New Jersey. Han hade tillbringat eftermiddagen på "Homo Depot" och köpt material för att renovera lägenheterna. Jag vet faktiskt inte  hur många lägenheter han nu äger. Dessutom så fick jag reda på att han såg fram emot att fira mellandagarna i sitt hus i Dubrovnik. Det är inte var dag man får middag lagad av en internationell fastighetsmagnat! När jag skulle gå hem så gav M mig en julklapp med varningen att jag får inte öppna den förrens på juldagens morgon. Jag gick hem från M med lite av hans goda humör i bagaget samt en spirande julkänsla pirrandes i magen allt medan juldekorationerna blinkade i mörkret.

2 comments:

Håkan Steenberg said...

Men - vad var det i det där paketet? Eller har du inte öppnat det än? Ska du verkligen vänta ända till juldagsmorgonen?

DOA said...

Jag lovade att vänta till juldagsmorgonen. Jag har karaktär förutom när det gäller kakor och choklad då är jag en ryggradslös syltrygg.