Dec 30, 2008

Dramarama!
A kom inte hem inatt. Vi trodde han sov hemma hos sin tjejkompis. Så var det inte. A ringde mig på jobbet vid lunch och meddelade att han låg på intensiven på S:t Vincents. Medans E och jag låg och sov så hade A närkontakt med en taxi. 

A hade varit på Gansevoort Hotel och druckit martinis med sin tjejkompis. När han tog en taxi hem så råkade hans jacka fastna i taxidörren. Taxin drog iväg och släpade A med sig. Det är det sista han minns. Sedan så vaknade han upp på intensiven med hjärnskakning. 

Jag har tillbringat större delen av dagen på kirurgintensiven. Det har varit ronden, CAD-scan och spyhinkar. A kommer att överleva, men bra mår han inte. Jag höll i spyhinken. Förhoppningsvis så kommer han att bli utsläppt imorgon på nyårsaftonen. Det lär bli en väldigt lung nyårsafton för A. Jag hoppas verkligen att han inte behöver stanna på sjukhus på nyårsaftonen.

Gula faran bokstavligt talat!

No comments: