Dec 24, 2008

En New York Julafton
  • 8.25 Vaknar lätt bakis efter gårdagens karaokekväll på Pieces, en bar i the Village. Gick upp och drack lite vatten.
  • 9.00 Steg upp och drack en kopp te och käkade en macka till frukost.
  • 9.30 Ringer och önskar god jul till mamma, pappa och min bror. Får tag på mamma och min bror, men inte min far. 
  • 10.00 Går iväg till gymmet och tränar.
  • 11.00 Rusar hem och duschar.
  • 11.45 Min kompis M ringer på dörren.
  • 11.55 Vi hoppar in i en taxi och åker till Aquavit.
  • 12.10 Anländer till Aquavit och äter deras goda julbord. Begår misstaget att fråga sommeliern om vinråd. Vi blev rekommederade ett väldigt gott vin som kostade 140 dollar. Gack! Fast vinet var vääääldigt gott!
  • 15.20 Vi vandrar ut från Aquavit mätta och belåtna.
  • 15.40 Tittar in på Tiffanys och beundrar alla diamantsmycken. De hade dock inte några tiaror så det blev inget shoppat där. 
  • 15.55 Dax för Bergdorf Goodmans herravdelning. 
  • 16.10 Hittar en trevlig slips i gyllene siden och på rea dessutom. Slipsen hade kostat 195 dollar men kostar nu bara 70 dollar. Skynda fynda!
  • 16.20 Betalar för slipsen. Mina kort strular så det tar typ till tredje kortet innan betalningen går igenom. Skämmigt värre!
  • 16.45 Hoppar ur taxin hemma.
  • 17.00 Går till Whole Foods för att shoppa lite mat inför morgondagen.
  • 17.45 Kommer hem igen efter att i princip ha köat igenom hela affären. Alla verkar handla julmat dagen innan juldagen. Tur att jag var lagom zen efter all mat och vin.
  • 18.00 Uppdaterar bloggen och lyssnar på julmusik.
  • 18.30 Skall gå iväg till P och M för att äta middag. Jag vet inte hur det kommer att gå för jag är proppmätt. 
  • 19.00 Fördrink! 


4 comments:

Håkan Steenberg said...

Din julafton låter riktigt bra. Tog du några bilder när ni var på Aqavit?

DOA said...

Jo, jag tog faktiskt några bilder. Jag skall lägga ut dem idag. Jag har precis vaknat och det är lunch. Hmmm...

Pinglan said...
This comment has been removed by the author.
Pinglan said...

Jag kan ju inte stava! Vilken STILIG kille du var! :-D