May 20, 2009

Askungen
Idag så har jag lekt askungen. När jag kom hem från jobbet idag så var jag tvungen att skura golvet medans jag lagade mat. Det var helt enkelt multitasking så att jag skulle hinna med resten av kvällen. 

Efter middagen bytte jag om till kostym och gick till g lounge och tog en drink med en social grupp som gillar att klä sig i kostym och umgås (fetishvarning). Efter någon timme där så tog jag ettans tunnelbana ned till the Village.

Bartendern på Pieces visar hur man har skoj!

Jag träffade min kompis M på Pieces för deras tisdagskvälls karaoke. Jag hade lovat att dyka upp då Ms roomie hade blivit av med jobbet och för att trösta V så lovade jag att köpa honom en öl. 

Pieces är en dive bar i the Village. Dekoren består av glitter och julgransbelysning. Även om stället är shabbigt så är det inget fel på stämingen och den billiga ölen. Jag stannade alldeles för länge där. En av fördelarna med Pieces är att det är gångavstånd hem. Jag knatade hem genom New York och förundrades över mängden folk som partade loss trots att det var tisdag. 

2 comments:

Håkan Steenberg said...

Det låter som en riktigt bra tisdagskväll. Själv deppade jag igår. jag fick reda på att min dator - som jag nu varit utan i en vecka - inte går att laga. Så allt är borta, och jag måste dessutom ut och köpa en helt ny laptop.

DOA said...

Jag behövde komma ut och slappna av lite. Fy vad trist med datorn. Jag tycker du skall köpa en trygg Mac. Fast jag antar att du är mer en PC-människa. Värst är nog att förlora allt.