May 31, 2009

Baksmällan från helvetet!
Idag har jag varit bakis som bara den. Det var en riktig inte-komma-ur-sängen-förrens-klockan-sex-på-kvällen-baksmälla. Det hela började så oskyldigt. Jag och min granne R delade en flaska vin medans grillen blev varm. Sedan så drack jag några öl med Rs pojkvän G. 

Senare på kvällen så bestämde R och jag att vi skulle gå på Therapy. G var tvungen att gå till någon irländsk bar för att underhålla klienter. Väl på Therapy drack vi några cosmopolitans medans vi spanade på killar. Det var ovanligt många snyggingar där eller var det bara dom rosa cosmopolitanglasögonen som var på...

Efter ett tag så vill R gå på en kompis 21-års födelsedagsfest på en klubb som heter Mr West. Den visade sig ligga på min gata fast på 11 Avenyn. Det var förut en bar som jag druckit några drinkar i för länge sedan. Stället var nu en klubb för 20-någonting folket. Där blev det också några drinkar. Fast stället var inget vidare roligt. Det var mest brats och brattinor som rumlade runt. Jag tror jag var hemma vid tre eller så. 

Min mage och mitt huvud klarade inte av en sådan salig blandning av drinkar. Jag har inte gjort någonting vettigt idag förutom att lidigt. Det var himla dumt att dricka så mycket så nära inpå morgondagens operation. Jag skulle ju ta det lungt i helgen. Jag skyller allt på min galna granne R. Vi har alltid himla kul när vi rumlar. Ja ja, nu skall jag gå och dricka lite mer vatten innan det blir vätske- och matförbud vid midnatt. 

2 comments:

Håkan Steenberg said...

Ja, dina grannar hade jag inte sagt nej till (speciellt pojkvännen). Att ta dela en flaska vin med min granne Anita, är inte riktigt samma sak.

Nåja, du hade kul iallafall. Nu får du koncentrera dig på operationen. Jag ska tänka på dig!

DOA said...

Det var en trevlig eftermiddag och kväll. Fast jisses vad jag led dagen efter.