May 8, 2009

Depparfredag
Jag borde verkligen inte gnälla för det är fredag och jag bor på Manhattan. Jag har en hel underbar stad fylld med nöjen utanför min dörr. Jag är lyckligt lottad i mångas ögon. Dock är det inte alltid så lätt i denna storstad. Jag känner mig alltid snäppet över dom hemlösa. (Fasen också nu gick brandlarmet bara för att jag använder ugnen.) Det finns inte så bra socialt skyddsnät i den här staden. 

Just nu har jag en hel påse fyllt med gott-och-blandat-ångest. Det kärvar på jobbfronten och till råga på allt så måste jag opereras. Alla är så himla positiva och tror att jag kommer att få ett nytt jobb och att jag får stanna i New York. Jag är mer som Ior i Nalle Puh. Det är svårt för mig att se någonting positivt med mitt liv just nu och jag fattar absolut inte hur jag skall kunna stanna kvar i New York. Allt är bara stress över framtid eller snarare brist på framtid. Nu har jag fallit i offerrollen igen. Jag tror att jag är nere för jag är trött. Jag behöver en hel natts god sömn. Det har blivit lite dåligt av den varan på sistone. Så idag slog jag till på några billiga och bra sömntabletter på CVS. Här skall det sovas minsann. Successful living through modern chemistry!

2 comments:

Livet på den mörka sidan said...

En tröstkram från en Ior till en annan *

DOA said...

Tack, det behövdes.