Jul 5, 2009

4th of July the real story
Jag började mitt 4e juli firande så där lagom efter lunch med att korka upp en flaska rosevin och njuta av trädgården. 




Efter att ha druckit ett par glas rose så var det dags att grilla. Jag hade marinerat min stora biff i några timmar och sedan så grillade jag den perfekt medium rare som dom säger här i USA. 



Efter att ha ätit klart så gick jag för att titta på fyrverkerierna. Fast dom dumma poliserna hade spärrat av så att jag och en massa andra inte kom fram till West Side Highway och dom bästa platserna att se fyrverkeriet. Det var redan fullt fastän det var över en och en halv timme kvar till fyrverkerierna. Jag gick in på the Eagle (värsta läderbögbaren) och såg fyrverkerierna från deras mysiga takterass istället. Det var himla trevligt att slippa pöbeln på gatan och stå där uppe och se fyrverkerierna med en kall öl i handen. 

Kvällen avslutades sedan på Barracuda som var fullpackad med söta pojkar. Jag tog någon öl där innan jag gick hem och sov. 

3 comments:

Håkan Steenberg said...

Medium rare? Ser mer ut som en bränd kolbit!

Pinglan said...

Det där lät ju hur bra som helst ju! I bland är det skönt att bara få rå om sig själv :-D

DOA said...

Håkan: den var bara lite karameliserad på utsidan tack vare sockret i marinaden.

Pinglan: Jo, det var ganska så skönt att bara vara och njuta av sommaren.