Jul 26, 2009

Flash Flood Warning
Ibland så utfärdas flas flood warning i New York. Oftast är det förorterna som drabbas. Så var dock inte fallet den här gången. Jag och min kompis M hade precis avslutat vår middag bestående av grillspett med chileansk havsabborre och tigerräkor när det började åska. 

Bakgården blev plötsligt en swimmingpool.

Fasen vad det öste ned. Takrännorna och stuprännorna klarade inte av regnmängden utan vattnet bara forsade över kanterna. Min bakgård blev till en swimmingpool. Det jobbiga var att det började strömma in vatten genom min luftkonditionering som är lågt placerad. Jag fick resolut valla in läckan med mina nytvättade handukar. Det var rätt absurt att stå och vrida ut dyblöta handukar genom dörröppningen allt medans vattnet strömmade in och åskan mullrade. Turligt nog så hade jag styrkt mig med rosevin så jag var lugn och behärskad genom hela krisen. 

Trappavsatsen blir högtryckstvättad. Tyvärr bara på ett ställe. 

Golvet klarade sig tack vare handukarna som nu hänger i badrummet och torkar. Jag och M kunde fortsätta kvällen inomhus. Det är ju en dödsynd att överge ett gott vin vare sig det är översvämming eller inte. Fasen vad det blixtrar just nu. Turligt nog så regnar det inte, men det är väl bara en tidsfråga innan det öser ned. Oh fan nu öser regnet ned igen. Var är handukarna?!!!

3 comments:

Pinglan said...

Ah, det där vädret känner jag igen! Som större delen av sommaren här i B-fors tyvärr :-/

DOA said...

Fast jag hoppas att arkitekturen i Bengtsfors håller vätan ute.

Pinglan said...

Nej det gör den inte. Banken är stängd pga översvämning :-D