Jul 29, 2009

In a New York minute!
Det är ett uttryck för hur fort saker och ting sker i New York eller hur otåliga alla är i denna storstad. Jag jobbade till klockan sex idag. Därefter gick jag till ett "networking event" för oss som jobbar med technology transfer för universitet och not for profit. Under tiden jag drack tre öl där så lyckades jag få tips om ett jobb åt min kollega (jobbet kommer ut om en vecka), flörta in mig hos en potentiell blivande arbetsgivare samt lösa ett problem som legat på mitt skrivbord i snart ett år. 

Mitt problem är att jag har försökt förhandla ett avtal med Columbia för att fördela inkomsterna från ett licensavtal för ett patent. Min kontakt på Columbia har envisats med att vilja se licensavtalet som är hemligt. Förhandlingarna har legat i träda i över ett år. Nu träffade jag chefen till min motpart och plötsligt är problem lösta. Ha, the power of liqour. 

Efter att ha inofficiellt jobbat i några timmar så träffade jag C från Philadelphia som var i stan för att filma en reklamfilm för IKEA. Vi käkade en sen middag på VYNL efterföljt av drinkar på g lounge samt karaokekväll på Barracuda. 

Nu måste jag försöka vila lite innan morgondagens jobbdag. Jag känner mig ganska så risig efter att ha haft halsont större delen av dagen. Antagligen beroende av luftkonditioneringen, ett nödvändigt ont den här tiden. Förhoppningsvis så känner jag mig bättre imogon. Var är min NyQuil? 

No comments: