Jul 12, 2009

Going straight?
Idag har det varit en långsam dag i baksmällans tecken. Jag skulle ha en lugn dag igår. Min kompis M kom över och fixade till en sallad nicoise. Vi satt i trädgården och käkade samt drack rosevin. Det blev tillslut två flaskor rose, samt lite vitt. 

Senare på kvällen så skulle M träffa en jobbkollega på Woody's en straight bar på 14e gatan och 8e Avenyn. Ölen var billigare där än på någon gaybar jag besökt på länge. Det blev några öl där innan jag drog till East Village och till Coyote Ugly baren. Min granne R jobbade där så jag ville hälsa på henne och peppa henne på hennes nya jobb. 



Ölen var än billigare där och det behövdes för stället var lite skrämmande. Det hängde bhar i taket och klientelet var ganska hmm rough. Det fanns dock minst tre vakter i lokalen. Jag tror inte jag har sett så många vakter i en så liten bar förut. Jag tror att jag föredrar gaybarer trots de höga ölpriserna. 

3 comments:

Håkan Steenberg said...

Visst kan det vara kul att turista lite på straighta ställen - men det känns alltid bäst att komma tillbaka till gayvärlden!

DOA said...

Gayvärlden är liksom hemma för mig nu.

Erik said...

Hmm..det ser ju inte alls ut som i filmen juh... den där baren gör verkligen skäl för namnet Coyote UGLY! *huh*